Team bovenbouw
Bij de bovenbouw draait het om de ontwikkeling van het oudere kind. Het doel is dat ieder kind meer toch zichzelf komt en zich hierin kan ontwikkelen. De juiste keuzes maakt en zijn/haar verantwoordelijkheid neemt. De leerling krijgt een compleet beeld van zichzelf en heeft een toekomstvisie waarmee hij/zij kan doorgroeien na zijn/haar tijd op de Pater Jan Smitschool.
Tot ongeveer april werken de groepen 7 & 8 nauw met elkaar samen en groepsoverstijgend. Ze krijgen hierbij te maken met verschillende leerkrachten en kunnen de informatie, die zij nodig hebben, halen in verschillende lokalen. Dit ter voorbereiding op de toekomst.
Mentorgroepen De kinderen zijn verdeeld over vier mentorgroepen. In een mentorgroep zitten kinderen uit ‘groep 7’ en uit ‘groep 8’. Iedere dag beginnen en eindigen de kinderen in hun mentorgroep. Hun mentor is voor de leerling en ouders het aanspreekpunt. Bij het vormen van de mentorgroepen, spelen autonomie van leerlingen en de relatie tussen leerlingen en leerkrachten een grote rol.
Start van de dag Tijdens de start van de dag staan de sociale ontwikkeling en mondelinge taalvaardigheid centraal. De start van de dag vindt altijd plaats in de eigen mentorgroep. De inhoud van de activiteiten wordt bepaald door leerling en leerkracht.
Plannen en organiseren De leerlingen werken met Teams. In dit programma zien ze de opdrachten staan waar ze aan kunnen werken. Voor kinderen die het lastig vinden om hun werk te plannen, worden er ‘Plannen & Organiseren’ bijeenkomsten gehouden onder leiding van een leerkracht.
Kindercoach gesprekken De mentoren voeren regelmatig gesprekken met de leerlingen over de eigen ontwikkeling en het welbevinden. Wat zien de mentoren, de andere leerkrachten en wat zien en/of ervaren de leerlingen zelf.
Projectwerk Er wordt door de hele bouw jaarlijks gewerkt met een overkoepelend thema. De inhoud wordt vormgegeven door de leerkrachten. Hiervoor worden verschillende bronnen geraadpleegd. Bij het projectwerk staan centraal: samenwerken, de wereld oriënterende vakken, taal creatie en onderzoekend leren.
Vreemde talen Leerlingen krijgen een uur Engels per week, waarbij ze kunnen kiezen uit verschillende niveaus. Daarnaast krijgen ze een half uur per week een vreemde taal. Ze kunnen kiezen tussen Frans, Duits en Spaans. |
Agenda |
Contactgegevens |
Neem contact op | Locatie | Zoeken
Op zoek naar kinderopvang?Bekijk alle Blosse opvangvormen
Ook een leuke baan in opvang of onderwijs?Kijk eens op www.werkenbijblosse.nl
Aangesloten bij | Social media |